Toen Gwendeline van de blog Mon Atelier Déco de sleutels van haar moestuin ontving, was ze ontzettend blij. Vooral omdat we net contact met haar hadden opgenomen om te kijken of ze geïnteresseerd zou zijn in een partnerschap met het merk van tuingereedschap WOLF-Garten.
De Facebook-pagina van WOLF-Garten België was net gelanceerd en we hadden echt ambassadeurs nodig om het op de netwerken te promoten. Gwendeline had een geweldig idee: het hele jaar door het verhaal van de moestuin vertellen, met zijn pieken en dalen en zijn gereedschap.
“Een seizoen in de moestuin” was geboren. Deze reeks artikelen maakte het mogelijk om de verzorging van de moestuin, de dagelijkse teelt en de verkregen én klaargemaakte resultaten te volgen. Om de cirkel rond te maken, vroegen we Gwen om haar enthousiasme te delen met andere bloggers die geïnteresseerd zouden kunnen zijn of voor hetzelfde probleem staan.
Eind september konden 6 bloggers het leven in de moestuin ontdekken (na een kleine klim over lage muurtjes), met Gwendeline als enthousiaste gids langs de fruit- en groentebedden. Ze toonde de essentiële handelingen voor het onderhoud van de grond. Daarna stelde ze de andere bloggers voor om de handen uit de mouwen te steken tijdens een eenvoudige en leuke doe-het-zelfworkshop,: maak een potje veldsla met verse grond, kiezels, veldslazaden, en natuurlijk tuinhandschoenen van het merk van de partner.
Om de presentatie van deze pot te verzorgen, ging Gwen vervolgens naar een macraméatelier. Intussen maakte haar man de fijnproevers blij met lekkere kleine gerechten op basis van hun oogst. Een perfecte dag, onder het teken van #wolfgarten #unesaisonaupotager. Je vindt het resultaat op sociale netwerken en op de deelnemende blogs.