Persrelatiecampagne - Enjoy the authentic joy

Introductie:

Communicatiebureau Ribbon is trots om het Europese promotieprogramma “Enjoy the authentic Joy” tot zijn klanten te rekenen. Van het bedenken van de PR-strategie tot het opzetten van influencercampagnes en het organiseren van evenementen, Ribbon heeft alles in het werk gesteld om in België drie Italiaanse gastronomische specialiteiten te promoten (Mortadella Bologna IGP, Salamini Italiani alla Cacciatora AOP, Zampone Modena IGP en Cotechino Modena IGP).

Probleemstelling:

De Italiaanse consortiums namen communicatiebureau Ribbon in de arm om consumenten te informeren over hun landbouwvoedingsproducten en die te leren waarderen. Dit gebeurde via drie Italiaanse vleeswaren (Mortadella Bologna IGP, Salamini Italiani alla Cacciatora AOP, Zampone Modena IGP en Cotechino Modena IGP) die de prestigieuze Europese certificeringen IGP (Beschermde Geografische Aanduiding) en AOP (Beschermde Oorsprongsbenaming) hebben verkregen.

Onze aanpak:

Om over dit onderwerp te communiceren, heeft communicatiebureau Ribbon een PR-campagne voorgesteld die bestaat uit:

  • Drie uitzonderlijke pers- en influencerevenementen op bijzondere locaties
  • Het versturen van 11 persberichten, waarvan drie gerelateerd aan de evenementen, naar de food- en lifestylepers (FR + NL) (print en online)
  • Een influencer marketingcampagne

Een sensationele campagne waarbij storytelling de sleutel is tot het succes van het project.

Resultaten:

Voor deze campagne werden meer dan 352 shares en publicaties van influencers geteld, en meer dan 49 artikelen werden gepubliceerd in de gedrukte media, online, op televisie en op de radio.

Persrelaties : Ribbon (Justine Parys, Clara Poskinet Margaux Broquelaire)