Influencermarketingcampagne - "Hulp voor jonge ouders"

Introductie:

Partenamut, de eerste Franstalige vrije en onafhankelijke mutualiteit in België, vroeg het communicatiebureau Ribbon om een influencermarketingcampagne te ontwikkelen om haar diensten voor toekomstige en jonge ouders bekend te maken, via de ervaringen van Brusselse en Waalse influencers.

Probleemstelling:

Voor een mutualiteit is het niet altijd gemakkelijk om de doelgroep van toekomstige en jonge ouders te bereiken. Ze zijn minder gehecht aan traditionele media, waardoor traditionele communicatiecampagnes hen uiteindelijk maar weinig bereiken. Uitgangspunt voor de campagne was dat toekomstige moeders van alle kanten zo veel advies en instructies ontvangen, dat ze er niet meer wijs uit worden. In deze nieuwe levensfase speelt de influencer een rol: zijn eigen ervaring delen, ouders adviseren en naar een mutualiteit zoals Partenamut verwijzen, die concreet klaarstaat om hen te helpen.

Onze aanpak:

Om jonge en toekomstige ouders te begeleiden in deze nieuwe levensfase, heeft communicatiebureau Ribbon een influencermarketingstrategie voorgesteld. Partenamut heeft samengewerkt met 4 influencers: @danielaprepeliuc, @mamzellaurel, @morgy.with.a.baby en @mariiie_dsrt, die het ouderschap vanuit het oogpunt van de mutualiteit hebben benaderd via hun eigen ervaringen en handige tips. Door hun ervaringen te delen met hun community, hebben ze een dialoog gecreëerd en de administratieve drempel weggenomen. Bovendien hebben ze hun volgers de kans gegeven om een geboortepakket van de Partenamut Shop te winnen.

Resultaten:

Dankzij deze aanpak heeft de campagne veel enthousiasme gegenereerd naar betrokkenheid en bekendheid, met meer dan 63 publicaties (verhalen, reels en berichten) en talloze privéberichten van de community naar aanleiding van de getuigenissen van de influencers.

Persrelaties: Ribbon (Vanessa Gohy & Clara Poskin)
Creatief concept: Ribbon