Social media & Influencermarketingcampagne - Vesale Pharma

Introductie :

Voor de promotie van hun nieuwe reeks voedingssupplementen (Vinalac, Keraton en Bacilac) en de ontwikkeling van hun visuele identiteit op hun Instagram-pagina, deed Vesale Pharma, een Waals bedrijf gespecialiseerd in de productie van probiotica, een beroep op de diensten van Influencermarketing en Social Media van Ribbon.

Probleemstelling:

Het creëren van een visuele identiteit op Instagram is essentieel om zich te onderscheiden van de concurrentie en de aandacht van de doelgroep te trekken. Influencercampagnes verwijzen immers naar de Instagram-feed van het merk. Vesale Pharma vroeg het communicatiebureau Ribbon om hun aanwezigheid op Instagram te ontwikkelen en hun pagina opnieuw vorm te geven.

Tegelijkertijd werd ook een influencerstrategie ontwikkeld om de lancering van de nieuwe reeks voedingssupplementen te promoten: Bacilac, een spijsverteringsreeks die zorgt voor een goede werking van het immuunsysteem en de spijsvertering; Keraton, een cosmetische reeks die voedingssupplementen biedt voor haar en nagels; en Vinalac, zwangerschapsvitaminen.

Onze aanpak:

Om het Instagram-profiel van Vesale Pharma nieuw leven in te blazen en impactvoller te maken voor hun doelgroep, stelde het communicatiebureau Ribbon een socialmediastrategie voor. Deze digitale strategie omvatte het ontwikkelen van een mediaplan om de Instagram-pagina op te frissen, naast het creëren van tekst- en visuele content. In totaal werden 12 berichten gecreëerd, opgesteld en gepubliceerd op het Instagram-account van Vesale Pharma.

Voor de influencermarketingcampagne werkte Vesale Pharma samen met 5 influencers die hun ervaringen met het Vinalac-assortiment deelden gedurende hun zwangerschap. Het doel? Een vertrouwensrelatie opbouwen tussen de influencer en hun community.

Resultaten:

Sinds de herziening van de Instagram-pagina van Vesale Pharma heeft het account een totaal organisch bereik van 27.969 weergaven gehaald (een toename van 70% sinds het begin van de samenwerking) en zijn er 21 nieuwe volgers bijgekomen. De influencercampagne heeft in totaal 43 publicaties gegenereerd, met een totaal van meer dan 60.000 bereikte personen.

sociale relaties : Ribbon (Marie Kaltenbacher& Daiana Pace)
creatief concept : Ribbon

grafisch ontwerp : Diane D’Andrimont