Categories
Non classé

In maart 2022 organiseerden we een stijlvol walking dinner voor het Europese project Trust Your Taste CHOOSE EUROPEAN QUALITY. Onze doelstelling? De beste vleeswaren, geproduceerd in Europa, in de schijnwerpers zetten. 

We nodigden journalisten, influencers en leden van Europese instellingen uit voor deze buitengewone proeverij. Die avond was het BELvue Museum naast het Koninklijk Paleis helemaal voor ons. Mooier kan het toch niet worden? 

Een ongeëvenaarde Europese traditie in de schijnwerpers 

Tijdens dit evenement namen we onze gasten op sleeptouw om Italiaanse vleeswaren te ontdekken van superieure kwaliteit, uit verschillende regio’s. Na een presentatie van de directeur van Assica (Associazione Industriali delle Carni e dei Salumi), Davide Calderone, ontdekten ze het beste van wat de verschillende Italiaanse regio’s te bieden hebben: 

  • Beginnend met de smaken uit het Noorden: Prosciutto di Parma DOP1, Prosciutto Cotto, Mortadella Bologna IGP2, Speck Alto Adige IGP en Bresaola della Valtellina IGP; 
  • Maar ook die uit het Zuiden kwamen aan bod met Pancetta di Calabria DOP, Salame Napoli, Capocollo di Calabria DOP, Nduja en Soppressata di Calabria DOP; 
  • En natuurlijk vergaten we de ongelooflijke lekkernijen uit Centraal-Italië ook niet: Salami Corallina, Salamini Italiani alla Cacciatora DOP, Finocchiona IGP, Prosciutto Toscano DOP en Guanciale. 

 

Het is ons nog maar eens bevestigd: De laars van Italië heeft delicatessen in overvloed. 

Deze nooit geziene proeverij vond plaats in het kader van het Europese project Trust Your Taste – CHOOSE EUROPEAN QUALITY. Het project heeft tot doel de kennis van Europese burgers over landbouwproducten uit de EU te verbeteren. Het promoot meer bepaald de cultuur van de productie van varkensvlees en vleeswaren en waardeert tegelijkertijd de Europese normen en de grote historische tradities, kenmerkend voor deze sector. 

 

 

Een historisch kader voor een buitengewone proeverij 

We wilden meer, veel meer, dan een proeverij zoals je die vindt op de kop van een rayon in een supermarkt. We wilden uitzonderlijke producten presenteren in een al even uitzonderlijk kader. Zo was onze keuze voor het BELvue Museum een ​​van de sleutels tot ons succes. De scenografie bedacht voor deze avond, perfectioneerde het atrium en begeleidde de aanwezigen tot de verschillende proefruimtes. Chef Cristian Broglia vrolijkte de avond op met het snijden en presenteren van de verschillende producten voor de gasten. Dé kers op de taart van een perfect geslaagde avond!

Een blijvende indruk gemaakt 

Maar liefst 140 gasten waren aanwezig op D-Day. Om hen te verwennen heeft ons team tot de laatste minuut hard gewerkt en kon iedereen van de zowel chique als warme sfeer genieten. Met een Spritz in de hand kon de avond niet meer stuk voor onze gasten. 


 

Een walking dinner met mooie resultaten: 

  • Onder andere de aanwezigheid van journalisten en influencers die niet konden weerstaan aan de fijne vleeswaren! Onder hen Justin Petit, Kim Mixe en Stefaan De Winter.
  • Heel wat persartikels, +100 stories en reels op Instagram met vermeldingen van @trustyourtaste_choose_eu en #TrustYourTasteChooseEuropeanQuality en #enjoyitsfromeurope 

Hier stopt het verhaal niet, want dit Europese project eindigt pas in 2024. Wordt vervolgd!