Stop met traditionele marketing op sociale netwerken

De lockdown was weliswaar een goede zaak voor het organische bereik het op Facebook, toch lijkt betalen om gezien te worden vandaag de norm op sociale media. Zo zijn Facebook en Instagram geleidelijk betalende platforms geworden, waarvoor je zowel een budget als een zekere technische kennis nodig hebt om effectieve advertentiecampagnes op te zetten.

VERDER LEZEN

TikTok: de redenen voor het succes

TikTok alleen voor jonge tieners? TikTok nutteloos? Sinds enkele maanden is TikTok niet alleen meer het sociaal netwerk waar jonge tieners – nog niet eens pubers – met hun heupen wiegen. Sinds de lockdown is het netwerk ontploft en is het profiel van zijn gebruikers veel diverser geworden. Steeds meer influencers maar ook bekende mensen trekken naar het Chinese netwerk om daar content te publiceren die verbazend anders is dan diegene die ze op hun andere kanalen publiceren. Hoog tijd dus dat we er hier even bij stilstaan om de redenen van het succes te begrijpen.

VERDER LEZEN

{Onderzoek} Influencermarketing in België in 2020

Ontdek de resultaten van ons onderzoek dat we voerden in 2020 bij Belgische influencers, zowel Frans- als Nederlandstaligen. Voor dit onderzoek hebben we onze vragen opgesteld rond twee pijlers: de band tussen de influencer en zijn community en de band tussen de influencer en merken. 

VERDER LEZEN

Facebook Shops

Facebook Shops: Facebook op veroveringspad in de e-commerce

Enkele weken geleden nam Mark Zuckerberg himself het woord om één van de langst verwachte lanceringen uit de wereld van de sociale media aan te kondigen: Shops. Dat is het nieuwe platform dat geïntegreerd is in de verschillende sociale media van de Facebook-groep en dat merken toelaat om hun productcatalogus gratis online te zetten.

VERDER LEZEN

Rater campagne RP

Hoe laat je je PR-campagne mislukken?

Na 10 jaar in het vak heeft Vanessa Gohy, oprichter van Ribbon Agency, al heel wat “supertips” voor goede pr de revue zien passeren. En dus wou ze ook enkele van haar tips met jou delen: de slechtste. Ontdek onze niet-exhaustieve bloemlezing van de slechtste acties die je kunt ondernemen zodat je pr-campagne zeker een ramp wordt.

VERDER LEZEN

Influencermarketing : waarom is het geen optie meer?

In 2020 is influencermarketing in België een instrument geworden waar je niet meer omheen kunt. Volgens sommigen was die ontwikkeling maar mogelijk omdat de pers op dat moment al in verval was. Maar de Belgische markt werd al snel verleid door deze influencers. Want ze zijn veel meer dan alleen maar boodschappers van je merk. We leggen uit waarom.

VERDER LEZEN

Na de lockdown: 5 onmisbare tips voor een geslaagde PR in België

Als je public relations in België in 2020 naar een hoger niveau tillen op je to-dolijst staat, dan kan dit artikel je helpen. Het coronavirus, de Nederlandstalige versus Franstalige pers, fake news en storytelling, we hebben alle elementen waarmee je je strategie kan verfijnen en waarmee je fouten kunt vermijden doordat je de markt niet goed kent.

VERDER LEZEN

Hoe het coronavirus de sociale media verandert

Sinds midden maart zitten 4 miljard mensen binnen omwille van het coronavirus. In een eerste reactie kozen veel merken ervoor om te zwijgen. Intussen zagen veel merken in dat het nu tijd is om opnieuw de band met hun publiek aan te halen. Maar in zo’n specifieke context is het belangrijk om geen faux-pas te begaan. De voorbije week zijn twee studies verschenen over de verwachtingen van het publiek tegenover merken in deze complexe periode.

VERDER LEZEN