Event 15 mars

Hét evenement dat je niet mocht missen. Was jij erbij?

In maart 2022 organiseerden we een stijlvol walking dinner voor het Europese project Trust Your Taste CHOOSE EUROPEAN QUALITY. Onze doelstelling? De beste vleeswaren, geproduceerd in Europa, in de schijnwerpers zetten. 

We nodigden journalisten, influencers en leden van Europese instellingen uit voor deze buitengewone proeverij. Die avond was het BELvue Museum naast het Koninklijk Paleis helemaal voor ons. Mooier kan het toch niet worden? 

VERDER LEZEN

Hoe word je als influencer verloond?

Influencer, instagrammer, contentcreator… Het maakt niet uit welke titel je het geeft, er komt een moment dat ze allemaal op hetzelfde probleem stoten: hoe kun je in België betaald worden voor partnerschappen die je met merken aangaat?VERDER LEZEN

7 sterke trends voor jouw sociale media in 2021

2020 heeft al onze zekerheden, voorspellingen en strategieën onderuit gehaald. Hoewel deze totaal onuitgegeven situatie heel wat onzekerheid en ontgoocheling met zich meebracht, zorgde ze ook voor een golf van creativiteit op de sociale netwerken. Als dit zich verderzet, dan belooft 2021 vol uitdagingen te zitten. We focussen op 7 sterke trends voor social media die we de komende maanden moeten volgen (of niet).

VERDER LEZEN

Instagram: nieuwe interface en kleine revoluties

Enkele weken geleden blies Instagram 10 kaarsjes uit. En voor de gelegenheid besloot het sociale netwerk dan ook maar om ons omver te blazen. Sinds het begin van het schooljaar zijn er nieuwigheden met de vleet. Op 12 november liet Adam Mosseri, CEO van Instagram, zich ontvallen: “De startpagina van Instagram heeft in héél lange tijd niet zo’n gedaanteverwisseling ondergaan.” Spannend.

VERDER LEZEN

Stop met traditionele marketing op sociale netwerken

De lockdown was weliswaar een goede zaak voor het organische bereik het op Facebook, toch lijkt betalen om gezien te worden vandaag de norm op sociale media. Zo zijn Facebook en Instagram geleidelijk betalende platforms geworden, waarvoor je zowel een budget als een zekere technische kennis nodig hebt om effectieve advertentiecampagnes op te zetten.

VERDER LEZEN

TikTok: de redenen voor het succes

TikTok alleen voor jonge tieners? TikTok nutteloos? Sinds enkele maanden is TikTok niet alleen meer het sociaal netwerk waar jonge tieners – nog niet eens pubers – met hun heupen wiegen. Sinds de lockdown is het netwerk ontploft en is het profiel van zijn gebruikers veel diverser geworden. Steeds meer influencers maar ook bekende mensen trekken naar het Chinese netwerk om daar content te publiceren die verbazend anders is dan diegene die ze op hun andere kanalen publiceren. Hoog tijd dus dat we er hier even bij stilstaan om de redenen van het succes te begrijpen.

VERDER LEZEN

{Onderzoek} Influencermarketing in België in 2020

Ontdek de resultaten van ons onderzoek dat we voerden in 2020 bij Belgische influencers, zowel Frans- als Nederlandstaligen. Voor dit onderzoek hebben we onze vragen opgesteld rond twee pijlers: de band tussen de influencer en zijn community en de band tussen de influencer en merken. 

VERDER LEZEN

Facebook Shops

Facebook Shops: Facebook op veroveringspad in de e-commerce

Enkele weken geleden nam Mark Zuckerberg himself het woord om één van de langst verwachte lanceringen uit de wereld van de sociale media aan te kondigen: Shops. Dat is het nieuwe platform dat geïntegreerd is in de verschillende sociale media van de Facebook-groep en dat merken toelaat om hun productcatalogus gratis online te zetten.

VERDER LEZEN

Rater campagne RP

Hoe laat je je PR-campagne mislukken?

Na 10 jaar in het vak heeft Vanessa Gohy, oprichter van Ribbon Agency, al heel wat “supertips” voor goede pr de revue zien passeren. En dus wou ze ook enkele van haar tips met jou delen: de slechtste. Ontdek onze niet-exhaustieve bloemlezing van de slechtste acties die je kunt ondernemen zodat je pr-campagne zeker een ramp wordt.

VERDER LEZEN

Influencermarketing : waarom is het geen optie meer?

In 2020 is influencermarketing in België een instrument geworden waar je niet meer omheen kunt. Volgens sommigen was die ontwikkeling maar mogelijk omdat de pers op dat moment al in verval was. Maar de Belgische markt werd al snel verleid door deze influencers. Want ze zijn veel meer dan alleen maar boodschappers van je merk. We leggen uit waarom.

VERDER LEZEN