Het coronavirus: hoe communiceer je op sociale media tijdens deze lockdown-light?

Het is officieel, de maatregelen om COVID-19 te bestrijden zijn strenger geworden en de sociale media worden gek. Hoe kan je tussen alle complottheorieën, grappige GIF-animaties en alarmerende video’s, als merk nog communiceren zonder dat je publiek zich tegen je keert? We geven je een paar richtlijnen om je kernboodschappen over te brengen via je sociale media in deze crisistijd.

VERDER LEZEN

De 8 belangrijkste trends op social media voor 2020

2020 is nog maar pas begonnen en terwijl sommige trends sterker worden, komen er nieuwe aan en staan op het punt om onze digitale strategieën op hun kop te zetten. Maar geen paniek, Ribbon begeleidt je bij deze veranderingen! We lijsten voor jou 8 grote trends op om van dichtbij te volgen.VERDER LEZEN

Facebook lanceert 3 nieuwe advertentieformats die het engagement verhogen

Er gaat geen maand voorbij zonder dat Facebook nieuwe functionaliteiten bekendmaakt. Het sociale netwerk rolt momenteel zijn nieuwe interface uit (FB5). Daar maakt de ‘dark mode’ waar zovelen op zaten te wachten, deel van uit. Maar intussen zitten er de komende maanden nog andere grote veranderingen aan te komen in Facebook Business. Midden september 2019 kondigde Facebook immers aan dat het verder wou gaan met advertenties. Het zou adverteerders de mogelijkheid aan te bieden om polls, augmented reality en gaming te integreren. De bedoeling daarvan? Gebruikers rechtstreeks betrekken en hen klassieke advertenties, die ze vaak opdringerig vinden, doen vergeten.

VERDER LEZEN

4 tips voor effectievere advertentiecampagnes op Facebook

Meer dan 7,5 miljoen Belgen hebben een Facebookprofiel. En dat maakt het een onmisbaar kanaal voor een geslaagde marketingstrategie. Nochtans is het niet altijd gemakkelijk om te weten hoe je producten en diensten het best promoot, want het sociale netwerk biedt zoveel mogelijkheden. Sinds zijn laatste update kun je met de Facebook Business Ad Manager nog preciezere advertenties creëren. Maar advertentiecampagnes creëren is sindsdien ook veel ingewikkelder geworden. We geven je enkele tips zodat je weer het bos door de bomen ziet.

VERDER LEZEN

Een zomer die op rolletjes loopt dankzij de Wiko Roller Bike Parade!

Zoals elke zomer verheugen de rollerfans zich erop om elke vrijdag deel te nemen aan de Roller Bike Parade. Dit sport- en familie-evenement is een onmisbaar onderdeel geworden van de zomeravonden in de hoofdstad. Voor deze 16e editie nam de Roller Bike Parade de kleuren aan onze klant Wiko! De uitgelezen kans voor ons om influencers uit te nodigen om de hele zomer samen met ons deel te nemen en zo de camera van de nieuwe Wiko View 2 Pro te testen. Vier avonden lang namen vier roller-influencers de controle over Wiko's Instagram-account over om extreme video's te maken!

VERDER LEZEN

Beleef de opwinding met Be tv

De organisatie van een evenement en het beheer van de relaties met influencers voor Be tv in de periode van Halloween deden ons sterke gevoelens ervaren, ergens tussen koudzweet en rillingen.

VERDER LEZEN

Uitdaging / Ontwerp een Instagram

Esthetiek. Het essentiële element voor een Instagram-account. Inderdaad, maar dat niet alleen, want de inhoud heeft ook zijn waarde in het creëren van betrokkenheid op dit sociale netwerk. In 2018 een merk te zijn op Instagram, is niet eenvoudig.

VERDER LEZEN

Blogpartnerschap: een seizoen in de moestuin

Toen Gwendeline van de blog Mon Atelier Déco de sleutels van haar moestuin ontving, was ze ontzettend blij. Vooral omdat we net contact met haar hadden opgenomen om te kijken of ze geïnteresseerd zou zijn in een partnerschap met het merk van tuingereedschap WOLF-Garten.VERDER LEZEN